Haljina "Vitak struk"

Ideja za haljinu "Vitak struk" došla je iz ruskih izvora.


Originalne slike, varijacije haljine, šeme, kao i link ka ruskom sajtu naći ćete ovde.










 Haljina ima i pothaljinu u crnoj boji. Ovde sam je uslikala na beloj pozadini lutke da bi se videla mustra, a na slikama dole vidi se izgled sa pothaljinom.



Kratak opis rada

Rad se počinje od izrade struka popreko prema donjoj šemi. Haljinu možete plesti ukrug ili povratnim redovima. Heklani i pleteni radovi su rastegljivi, pa je moguće obući ih i kada nemaju neki vid kopčanja.


Kada uradite struk, rad okrenite za 90 stepeni i na gornjoj ivici počnite naheklavanje gornjeg dela. Oblikujte izreze oko ruku i vratni izrez spreda i pozadi. Na sajtu gde sam pronašla ovaj model dato je nekoliko predloga za mustre, a ja sam gornji deo haljine i suknju radila prema donjoj šemi.

Prema istoj šemi isheklajte i suknju koju ćete naheklati na donju ivicu struka. Suknju širite u polukrug ravnomerno dodajući petlje.

Sve ivice i otvore opkukičajte niskim ili visokim stubićima, kako god želite.
Ova haljina, naravno, zahteva postavu ili pothaljinu. Ja imam dosta kombinezona koje sam nasledila od mame i nane, pa najradije njih kombinujem sa pletenim i kukičanim haljinama.
 


Kao što već rekoh, pletenina se od nošenja vremenom malo razvuče i u širinu i u dužinu. Zbog toga sam svih 6 pruga na struku proštepala gumenim koncem da bi taj deo zadržao formu i kasnije, ali i da bi lepše naglasio "vitak struk" - pa nije ona za džabe dobila baš ovakav naziv! :)