Haljinica "Bubamara"

Ako ste čitali prethodnu objavu na blogu, upoznali ste se sa mojom kumicom Anom koja se baš kao i njena velika kuma bavi ručnim radovima.
Ovaj post posvećen je haljinici koju je ona zamislila da obuče za školski maskenbal.



Haljinica "Ladybird" ("Bubamara") zapravo je model koju nosi popularna lutkica iz serije lutaka Gorjuss, firme Santoro, i kojoj je nadenuto ime Ladybird.
 

Ove lutke veoma su tražene i omiljene među devojčicama u današnje vreme, a po knjižarama se može naći i čitav niz drugih proizvoda sa likom devojčice po imenu Ladybird: torbe, šolje, pernice, čestike, sveske, i mnogo toga drugog.



Haljinu sam modelovana za 10-godišnju devojčicu i ona nije previše zahtevna za krojenje i šivenje. Haljinica se sastoji od sledećih delova:

1. Gornji deo od tanje tkanine roze boje (mešavina pamuka i sintetike) seže do struka; prednjica je iskrojena izjedna, a leđni deo iz dva dela zbog rajsferšlusa na leđima.
2. Suknja je krojena u polukrug u dva sloja - od crnog žerseja i belog tila.
3. Uglavljeni rukavi imaju valovitu donju ivicu i par faltica na kugli.


Dodatni detalji su kragnica, pojas i mašna s prednje strane, kao i ono što je čini Bubamarom - krilca na bokovima. Krilca su u obliku polukruga, sa falticama na ravnoj strani.

Valovitu ivicu rukava obradila sam gustim cik-cak bodom, a donju ivicu haljine ostavila sam neobrađenu jer se ni til ni žersej ne resaju. Dovoljno je samo makazama fino poravnati ivice obe tkanine.



Ana je prezadovoljna svojom haljinicom, a ja bih rekla da uvek može bolje.
Malo poteškoća zadali su mi pojas sa zadnje strane i til koji se jako gužva u toku šivenja. Pojas pozadi nisam odradila savršeno, ali sam til uspela da ispeglam i ispravim. Do sada nisam radila sa tilom, pa nisam bila sigurna kako se tkanina ponaša prilikom šivenja, a narčito tokom peglanja. Ono što sam upravo naučila je da i ovakve tkanine smeju da se peglaju, ali na nižoj temperaturi.

Ani ostaje još samo da nabavi crno-bele prugaste čarapice i da zablista na maskenbalu! :-)

Коментари