среда, 20. јул 2016.

Marama "Kneginja"


Ovu veliku srebrno-sivu maramu isheklala sam jednoj drugarici po narudžbini, i ona je zamislila da je nosi preko kožne ili teksas  jakne kada nastupe prohladni jesenji dani. Ubrzo su stigle i druge narudžbine... zlatna, tamno-siva i crna. Ovde prikazujem i zlatnu varijantu, a ostale stižu naknadno.


 Materijal je 100% mercerizirani pamuk, predivo "Tanja", u svetlo-sivoj boji, koje sam uprela sa tankom niti lamea da bih postigla srebrnasti odsjaj. Srebrno-sivu radila sam heklicom 4,5, teži 700 gr i seže do ispod kolena. Zlatnu sam heklala iglom br. 3,5, ali veličina i težina samo se neznatno razlikuju.



Mustrica je vrlo efektna i jako zabavna za rad. Ko god da je osmislio ovu prelepu rozetu, ima smisla za ornamentiku. Niže ćete videti šeme i fotografije koje sam odavno pronašla na netu, a koje su poslužile kao inspiracija za ovaj komad. Nažalost, nemam direktni izvor originalnog modela, ali prema slovima koja su ispisana na slikama, reklo bi se da je u pitanju Japan, Kina, Koreja, ili nešto slično...

Evo kako izgleda cela marama u mojoj interpretaciji - u obliku buba-marinih krila.



Zlatna "Kneginja" vrlo je efektna. Rađena je samo od pamučnog prediva, bez lamirane niti.


3 načina na koji možete da nosite ovaj komad aksesoara:




I na kraju još jedna "Kneginja" u lepoj boji bronze.
Urađena od tankog prediva (100% pamuk), sa finim sjajem.


................................................................


Na donjoj slici je originalni model. Konac za pletenje kojim sam radila dosta je debeo, pa je marama prvobitno ispala ogromna. Zbog toga sam napravila nekoliko izmena i dobila drugačiji model: veliki krug sam zadržala, ali umesto 3, ostala su 2 polukruga koje sam postavila ukoso da bi marama bolje stajala na ramenima. U ovako dobijeni model mali četvorouglovi sa zvezdicama nisu mogli da se uklope, jer bi ograničavali pokrete ruku, i kvarili formu marame, pa sam ih zamenila trouglovima koji su zapravo polovina tog istog četvorougla. Celu maramu opkukičala sam sa nekoliko redova mrežastog boda od po 5 petlji lančića.



 

 
Šeme 1 i 2 - krug i polukrugovi



Šema 3 - deo četvorougla koji spaja veliki krug i polukrugove.


4 коментара:

  1. JAKO MI SE SVIDJA VAS BLOG PA SAM VAS DODALA U MOJU LISTU BLOGOVA:) NADAM SE DA JE TO OK:) POZDRAV

    ОдговориИзбриши
  2. Drago mi je da Vam se sviđa Krpena LUTKICA, hvala puno :) Naravno da je ok.

    ОдговориИзбриши
  3. Zlatna marama je rađena za mene i jedva čekam da je ogrnem. Hvala Jeleni na ovako autentičnom komadu, ona ima zlatne umetničke ruke.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi, drago moje Marinče! Marama stiže uskoro... :)

      Избриши

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...