четвртак, 09. јул 2015.

Šetnja po Italiji - haljina i marama



Ova marama neodoljivo me podseća na čuvene italijanske čipke koje su žene nosile kada nedeljom odlaze u crkvu.


Marama je u kompletu sa haljinom koju sam sašila pre jedno 10-ak godina po nekom gotovom, kupovnom kroju, ali sam ga dosta izmenila. Materijal za haljinu toliko je bio lep na prvi pogled, da nijedan drugi nije mogao doći u obzir za dotični kroj.


Tkanina je štampana viskoza sa pamukom, vrlo prijatna za leto, fino hladi i lepo pada. Sečena je u struku, gornji deo je iskrojen sa brusnama i ušicima za strukiranje, a donji deo se sastoji iz 4 cvikle. Iz bočnih šavova izlaze dve trake koje se vezuju na leđima.



Haljina je objavljena u 9. broju Magazina Anita Mei, gde možete pogledati i rasklop, t.j. umanjene krojne delove, pa i sami sašiti ovaj model ako vam se dopada. Savetujem da obavezno prelistate naš časopis i pogledate i druge prelepe radove.

Od ostataka te moje haljine iseckala sam kvadrate, spojila po dva da bih imala lice sa obe strane, profircala ivice, i onda ih koncem za vez opšila omčastim bodom. Kroz te omčice mogla sam lepo da provlačim heklicu i opheklavam motive.



 Motive sam uradila iz glave, heklajući, pa parajući, pa opet ispočetka, sve dok nije ispalo onako kako mi se sviđa. Osim ovih opkukičanih komadića tkanine, uradila sam i motive koji su celi od konca, sa kružnom formom u centru, ali koji se zatim pretvaraju u kvadrate. Sve motive sam sastavila u oblik trougla, a zatim celu maramu (opet iz glave) opkukičala koncem.


Izrada ove marame trajala je nekoliko godina sa prekidima, jer je bilo poteškoća oko uklapanja motiva. Nisam mogla da se odlučim da li da marama bude trouglasta ili četvrtasta. Pa onda, ako bude u obliku trougla, da li da motivi budu postavljeni dijagonalno ili ravno? Onda bi mi nešto drugo okupiralo pažnju, pa bih ovu maramu ostavila da čeka. Posle više meseci opet bih uradila 2-3 motiva, dosadilo bi mi, i ponovo bih je smotala i zaboravila. U više navrata crtala sam sve moguće šeme sastavljanja kvadrata, brisala, cepala papir, sastavljala ih, pa rastavljala, i tako unedogled... I, konačno je došlo i njenih pet minuta - završena je u roku od nekoliko dana, sa sve paranjem poslednje varijante koja je bila zamišljna kao pravougaonik. I sada ne mogu da dočekam neko lepo letnje veče u kome će ona zablistati svim svojim sjajem :)
 


2 коментара:

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...